- Jag hade iallafall tur med vädret...

Min semester har hittills (i 2 dagar) varit som dendär filmen ni vet. Vi hade iallafall tur med vädret. Jag dööör.
Idag så skulle jag köra hem mamma i en bil som min syster har fått lånat av sin mans kompis medan dom är och fiskar i dalarna.
De är bara det att när mamma kliver ur bilen så säger hon att de ena däcket ser lite lufttomt ut. Jag kilar ur bilen och ser till min FASA att det stämmer. Jag måste ju fixa detta då min syster ska till jobbet imorgon så jag svänger in på statoil för att pumpa. I samma stund som jag spänner fast pumpgrejen i däcket så smäller det. och där står jag. Med en bil som inte är min OCH ett trasigt däck. Jag lägger mig i bakluckan å grinar en stund, men på så vis kommer jag ju inte hem. När jag konkat ut däcket å hämtat domkraft inne på macken så kommer det en gubbe. Han tittar på mig, jag kan ju bara tänka mig vad han ser. En blåst blondin ( i svart hår) med korta jeansshorts å rosa naglar å stooora ringar i öronen. Han frågar om han ska hjälpa mig.. å medan jag hör mig själv väsa "kan själv" samtidigt som jag i hjärnan bara vill grina så går han vidare och köper korv eller vad det nu var han skulle köpa.. å där står jag, med domkraften i ena handen och dendär skruvmojängen i den andra...

Nu är jag iallafall hemma.. tack och lov att det finns ett öde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0